فرصت‌های تجاری ایران و هند بررسی شد/ تشکیل تعاونی‌های مشترک ایران و هند

 


 

 

 

 

 

 

 

همایش آشنایی با فرصت‌های اقتصادی و تجاری ایران و هند در راستای تبادل اطلاعات و آشنایی تجار، فعالان اقتصادی بخش تعاون و تولیدکنندگان در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، همایش آشنایی با فرصت‌های اقتصادی و تجاری ایران و هند، با حضور معاون اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون، معاون سفیر هند، رایزن بازرگانی سفارت هند، مدیر کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت، نماینده وزارت امور خارجه و رئیس اتاق مشترک ایران و هند در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

این همایش با هدف آشنایی تجار، فعالان اقتصادی بخش تعاون، تولیدکنندگان در زمینه نیاز بازار کشور هند، بازاریابی کالا و خدمات، آشنایی با سلیقه مصرف کنندگان آن کشور با حضور نمایندگانی از سفارت هند، وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت در اتاق تعاون ایران برپا شد.

معاون اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون در این همایش، ضمن خیرمقدم، ظرفیت‌های سرمایه گذاری ۲ کشور را تشریح کرد. همچنین معاون سفیر هند نیز در ادامه با تاکید بر نقش تعاون در اقتصاد ایران و هند، تشکیل تعاونی‌های مشترک دو کشور را پیشنهاد داد.

در این همایش، وضعیت فضای کسب وکار دو کشور ایران و هند بررسی شد و فرصت‌ها و نقاط قوت همچنین چالش‌ها و نقاط ضعف در روابط تجاری ایران و هند توضیح داده شد.

بهره گیری از مبادله کالا با کالا برای دور زدن مشکلات بانکی، کاهش تعرفه‌های تجاری و برقراری تعرفه‌های تجیحی و مشوق‌های صادراتی، توسعه و تسهیل روابط بانکی میان ۲ کشور همچنین تشکیل منطقه صنعتی ایران و هند در چابهار از جمله راهبرد‌های مطرح شده در روابط تجاری ایران و هند، ارائه شد.

در بخش دیگری از همایش، رئیس اتاق مشترک ایران و هند، با اشاره به پتانسیل بالای هند در صادرات، برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای بررسی فرصت‌ها در روابط تجاری ایران و هند را پیشنهاد داد.

گفتنی است، با توجه به توسعه و ترویج صادرات غیر نفتی به عنوان راهبردی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و مقاوم‌سازی اقتصاد، همواره متنوع کردن درآمد‌های صادراتی و بازار‌های هدف و کاهش وابستگی به درآمد‌های حاصل از صادرات نفت مد نظر بوده است، از جمله این بازارها، می‌توان به کشور هند اشاره کرد که یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود و دارای بزرگترین بخش تعاونی جهان نیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جای خالی رایزنان بازرگانی در قوت گرفتن صادرات ایران

چ دسامبر 11 , 2019
نارضایتی تجار ایرانی از وجود موانع بسیار در راه صادرات کالای ایرانی و فقدان رایزنان بازرگانی در کشور‌های مقصد صادراتی معضلی بزرگ است.  به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تجارت یکی از مهم‌ترین ارکان عرصه اقتصاد محسوب می‌شود به طوری که حتی تصمیم بر راه‌اندازی وزارتخانه جدیدی […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق