مقررات واردات شیر در لبنان


شیر خشک/ شیر غلیظ/ شیر غلیظ شیرین/ شير فرادما (uht)

مشروط بر اینکه شیر (انواع فوق الذکر) در همان کارخانه در کشور مبدا تولید و بسته بندی شود و به شرط ثبت کارخانه در وزارت کشاورزی – اداره دامپزشکی.

توضیح: کارخانه تولیدکننده و بسته بندی کننده بایستی یکی و در یک محل باشند. به طور مثال امکان بسته بندی شیر خشک در خارج از محل تولید آن مجاز نیست.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تولیدکننده خارجی شیر در لبنان:

1-مدرک تایید شده ای که ثابت می کند کارخانه تولیدی دارای مجوز از مقامات رسمی در کشور مبدا است

2- گواهی اجرای سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی

(ISO 22000 یا HACCP) از یک مرجع معتبر بین المللی برای صدور گواهی انطباق، علاوه بر مدارک دقیق و گزارش حسابرسی دوره ای این سیستم در صورت درخواست اداره دامپزشکی.

3- گواهی سلامت دامپزشکی تایید شده

4- گواهی رسمی رادیکتو مورد تایید کشور مبدا

5-گواهی رسمی دیوکسین تایید شده توسط کشور مبدا

6- گواهی رسمی تایید شده توسط کشور مبدا مبنی بر اینکه شیر فرادما UHT از شیر طبیعی بدون افزودن شیرخشک تولید می شود.

مدارک مورد نیاز برای واردات:

ثبت سفارش (دریافت مجوز واردات) باید برای هر محموله قبل از حمل با ارائه مدارک زیر به اداره دامپزشکی انجام شود:

  1. اصل فاکتور کالای وارداتی
  2. گواهی مبدأ
  3. تعهد صاحبان کالا مبنی بر ارائه فهرست تفصیلی مکان‌های فروش و/یا توزیع کالاهای وارداتی به وزارت کشاورزی، شامل نام شرکت‌ها، نشانی آنها، مقادیر تحویل‌شده و شماره‌های دسته‌ای طبق مقررات فرم مورد تایید وزارت

    مدارک مورد نیاز برای ورود فرآورده های شیر:

    1. گواهی مبدأ معتبر
    2. گواهی رسمی مورد توافق و تایید شده بهداشتی دامپزشکی
    3. گواهی رسمی رادیواکتیو تایید شده از کشور مبدا
    4. گواهی رسمی دیوکسین تایید شده توسط کشور مبدا
    5. گواهی تجزیه و تحلیل شیمیایی و میکروبیولوژیکی از یک آزمایشگاه رسمی یا معتبر در کشور مبدا
    6. اصل فاکتور برای کالاهای وارداتی

-حمل و نقل محصول در ظروف خشک مجهز به دستگاه ثبت دما (Thermograph) در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد انجام می شود. در تمام موارد، افزایش دما نباید به مدت سه روز در طول دوره حمل و نقل از 35 درجه سانتیگراد تجاوز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ریسک حمل در دریای سرخ باعث تغییر استراتژی شرکتهای حمل و نقل شد

س فوریه 6 , 2024
افزایش اختلالات حمل و نقلی در دریای سرخ، باعث شده است حدود 18 شرکت کشتیرانی بین المللی مسیر کشتی‌های خود را از دریای سرخ تغییر داده و مسیر طولانی تری را از طریق دماغه امید نیک (جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا) انتخاب کنند. این امر منجر به افزایش مدت سفر […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق