وزير حمل و نقل لبنان در ملاقات با همتاي روس: موقعيت لبنان در كريدور شرق به غرب ممتاز است

 

علي حميه وزير حمل و نقل لبنان در سن پترزبورگ با ويتالي ساوليف وزير حمل و نقل جمهوري فدرال روسيه ديدار و گفتگو كرد. وي در اين ملاقات، تحولات لبنان و منطقه و راه هاي تقويت روابط دو كشور به ويژه در بخش بنادر و حمل و نقل را تبيين كرد.

حميه در اين ديدار تاكيد كرد: لبنان از موقعيت جغرافيايي ممتازي در سواحل شرقي مديترانه برخوردار است و داراي تعدادي بنادر حياتي با مشخصات فني بالا است كه اين امكان را فراهم ميكند تا پايانه و مقصد بزرگترين كشتيهاي تجاري جهان باشد. وي خاطرنشان كرد: تصميم ما در وزارت حمل و نقل، فعال سازي و بهبود و توسعه خدمات آن بوده و هست.

وي با اشاره به موضوع كريدورهاي حمل و نقلي كه امروز در سراسر جهان مطرح و ترسيم مي شود، خاطرنشان كرد: لبنان با توجه به موقعيت فوق الذكر و بنادر موجود و بنادري كه قرار است در سطح ملي ايجاد شود، از موقعيت و مزيت ممتازي در كريدور تجارت جهاني بين شرق و غرب برخوردار است.

وي گفت: شركت امروز ما در فعاليتهاي مجمع اقتصادي سن پترزبورگ به دليل علاقهاي است كه لبنان به موضوع كريدورهاي حمل و نقل كه در بالا به آن اشاره شد، نشان مي دهد. وي خار نشان كرد: يكي از محورهاي اصلي مجمع كه مورد بحث قرار گرفت، مسائل حمل و نقل مرتبط با كريدور شمال به جنوب بين كشورهاي بريكس پلاس بود. علاوه بر كريدور شمال- جنوب، فعال شدن كريدور شرق به غرب از برخي از كشورهاي منطقه ازجمله لبنان، به نفع كشورهاي بريكس پلاس و كشورهاي منطقه است.

وي با اشاره به اهميت گسترش سرمايهگذاري روسيه در بخش حمل و نقل ريلي در منطقه از جمله لبنان، خاطرنشان كرد: اين امر ميتواند در خدمت كريدور شمال-جنوب و در جهت تكميل و تقويت آن باشد.

وزير حمل و نقل روسيه نيز به نوبه خود نسبت به توضيحات ارائه شده توسط حميه به ويژه درخصوص “اهميت موقعيت لبنان در ارتباط با كريدورهاي حمل و نقل جهاني” ابراز علاقه نمود و تاكيد كرد كه روسيه علاقه مند به ادامه همكاري با لبنان در مورد بخش حمل و نقل بوده و آماده ايجاد و فعال سازي موافقت نامه هاي مرتبط با بخش حمل و نقل بين دو كشور است.

https://www.nidaalwatan.com/article/284072

پست بعدی

سفر هيات سازمان ملي سرمايه گذاري عراق به لبنان

چ ژوئن 12 , 2024
هيات سازمان ملي سرمايه گذاري عراق با هدف جذب سرمايه گذاران لبناني به لبنان سفر كرد. تركيب هيات شامل ١٢ نفر از معاونين و مديران كل سازمان سرمايه گذاري عراق به سرپرستي حيدر مكيه، رئيس سازمان است. اعضاي هيات ضمن ملاقات با تعدادي از مقامات لبناني از جمله وزير اقتصاد […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق