عراق خطوط راه آهن خود را مرمت و بازسازی می کند

شرکت راه آهن دولتی عراق اخیرا طرح های خود برای بازسازی 100 واگن مسافربری که برخی از آنها از سال 1984 تاکنون در سرویس بوده اند را اعلام کرد.

رافد عثمان القیسی، مدیر پروژه، به موطنی گفت: «عملیات تعمیر 25 واگن تا پایان امسال به پایان می رسد.»

وی گفت که این مرحله اول است و واگن های باقی ماننده سال آینده بازسازی خواهند شد.

القیسی گفت که اگرچه شرکت های خارجی پیشنهادات خود برای بازسازی واگن ها را به میزان 1 میلیون دلار به ازای هر واگن ارائه کرده اند، شرکت می تواند این کار را با نصف قیمت پیشنهادی به پایان برساند.

شرکت قطعات و تجهیزات لازم را از تولید کنندگان اصلی وارد کرده است و بیش از 70 مهندس و تکنسین مشغول بازسازی واگن ها در کارگاه های تخصصی هستند.

القیسی گفت که کار شامل تعمیر موتورها، مولدها، سیستم شتاب مکانیکی و شبکه های برقی قدیمی و همچنین بازسازی سیستم های حرارتی، تهویه مطبوع و روشنایی می باشد.

صندلی ها، کف واگن ها و پنجره ها هم تعویض و بازسازی شده اند. کوپه ها، رستوران ها، سرویس های بهداشتی هم بازسازی شده اند و پانل های بیرون واگن ها هم نیاز به رنگ کردن مجدد دارد.

القیسی گفت: «مقداری از کارها مربوط به سیستم های مکانیکی و برقی می باشد.» وی افزود: «این کار برای اولین بار در عراق انجام می شود و از جدیدترین مشخصات و استانداردهای جهانی بهره وری و کیفیت استفاده خواهد شد.»

وی گفت که شرکت قصد دارد واگن های از سرویس خارج شده را که 100 واگن از 270 واگن موجود را تشکیل می دهند تعمیر کرده و آنها را وارد سرویس کرده تا بتواند حمل و نقل مسافران و کالاها را بهبود بخشد.

ریل های و لوکوموتیوهای جدید

عبدالستار محسن، مدیر رسانه ای شرکت، به موطنی گفت: «طرح بازسازی 100 واگن مسافری بخشی از چند پروژه ای است توسط شرکت ما برای توسعه راه آهن کشور و بهبود خدمات ارائه شده توسط این بخش حیاتی انجام می شود.»

شرکت همچنین قصد دارد تا یک خطر آهن جدید به طول 592 کیلومتر را احداث نماید که راه آهن موجود بین بغداد و بصره به ام قصر که مشرف به خلیج است را گسترش می دهد.

محسن گفت که این پروژه که قرار است سال آینده تکمیل شود حمل و نقل ریلی سریع بین استان های مسیر خود را تامین می کند.

وی گفت که شرکت همچنین قرار است قبل از پایان سال دو لوکوموتیو را که بخشی از قرارداد خرید 10 لوکوموتیو از شرکت برق دون فانگ چین می باشد و هزینه آن حدود 115 میلیون دلار است، تحویل بگیرد.

محسن گفت که افزوده شدن لوکوموتیوهای جدید به سرویس که تا پایان سال آینده انجام خواهد شد «یک گام بزرگ در حمل و نقل ریلی خواهد شد.»

قطارهای جدید با سرعت 150 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و از فنآوری جدید استفاده کرده و بالاترین سطح راحتی و ایمنی را به مسافران ارائه می کنند.

محسن گفت که این قطارها در خطوط راه آهن جدید بین بغداد و ام قصر و در خطوطی که پایتخت را به استان های نینوا، انبار و دیالی وصل می کند حرکت خواهند کرد.

احسان العوادی، یکی از اعضای کمیته خدمات مجلس عراق، گفت: «عراق به شدت نیاز دارد سرویس حمل و نقل ریلی خود را با افزودن لوکوموتیوها و واگن های جدید به ناوگان موجود تقویت کند و موارد خراب را تعمیر و خطوط آهن جدید را احداث نموده و خطوط قدیمی را بازسازی نماید.»
وی از وزارت ترابری برای طرح هایش در این زمینه تقدیر بعمل آورد.

وی گفت: «خدمات راه آهن پیشرفته به کاهش مشکلات سفر بین استان ها و ارائه سفرهای راحت کمک خواهد کرد و همچنین نقشی بزرگ در حمل و نقل کالا و ملزومات ایفا خواهد نمود.»

پست بعدی

مناقصات عراق 2013/09/16

د سپتامبر 16 , 2013
                شناسه گروه مناقصه موضوع مناقصه مهلتتحویل اسناد قیمت خرید اسناد(دلار) ضمانت نامه بانکی محل پروژه 13090512 نفت، گاز و پتروشیمی CHLORINE GAS LIQUID 22/10/2013 205 1% — 13090513 بازرگانی و تامین کالا و تجهیزات METALS 21/10/2013 205 1% — 13090514 ماشین آلات […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق