حضور هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در مراسم آغاز به کار طرح توسعه بخش شیلات و آبزی پروری وزارت کشاورزی لبنان

در این مراسم عباس الحاج حسن وزیر کشاورزی، یوسف الخلیل وزیر دارایی و جانی قرام وزیر ارتباطات، فرید البستانی نمایندگان مجلس، فادی علامه و ایوب حمید و علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، رضازاده رایزن بازرگانی ایران در لبنان، اسماعیلی رایزن اقتصادی سفارت ایران در لبنان تعدادی از سفراء سایر کشورها و مقامات بین المللی سازمان ها و شخصیت های اقتصادی حضور داشتند.


سخنرانی نخست وزیر


نخست وزیر در سخنان خود گفت: در بحبوحه جنگ طولانی اسرائیل در جنوب لبنان و تجاوزات مداوم به زمین، هوا و دریا، برخی ممکن است فکر کنند که صحبت از طرحی برای توسعه بخش ماهی و توسعه ماهیگیری دریایی بیهوده است. با این حال، پیگیری مجدانه این بخش ثابت می کند که لبنان در طول تاریخ، اولین بنادر ماهیگیری در منطقه بوده است و ثروت ماهی در لبنان یک منبع مهم اقتصادی است، این طرح یک نیاز است. لبنان همچنین یکی از مهم ترین سواحل در دریای مدیترانه و غنی ترین سواحل موجود در تنوع زیستی است،بهره برداری از این ثروت طبیعی نیازمند برنامه ریزی مدبرانه است

وی افزود: از این منظر، از جناب وزیر کشاورزی که خواستار راه اندازی این طرح بود و تمامی کارگران این بخش، قدردانی می کنم. این ثروتی است که باید حفظ شود، توسعه یابد و مهارت های حوزه آن افزایش یابد.

این طرح قطعاً با هدف بازکردن درهای سرمایه گذاری در بخش جدید و سوق دادن سرمایه به سمت سرمایه گذاری سالم در تجدید و توسعه بخش ماهیگیری دریایی و تأکید بر اهمیت مشارکت سالم بین بخش دولتی و خصوصی است.

وی گفت: همچنین تلاش برای پایداری این بخش با دعوت از همه کشورهای منطقه برای مشارکت بین بخش‌ها و سرمایه‌گذاری در لبنان مفید است، زیرا از امکان هم افزایی در زمینه امنیت غذایی کشورهای عربی و سایر کشورهای دوست لبنان اطمینان داریم.

انشاءالله در آینده نزدیک شاهد اجرای این طرح باشیم


وزیر کشاورزی لبنان، عباس الحاج حسن

وزیر کشاورزی استراتژی توسعه کشاورزی با 3 طرح اصلی بیان کرد

1- ثبت کشاورزان که تعداد و جزئیات مناطق زیر کشت کشاورزان در سراسر منطقه را به طور دقیق احصاء می کند.

2- راه اندازی طرح ملی برای پیشرفت بخش گندم و اصلاح گندم نرم به عنوان بخشی از استراتژی دولت برای حرکت اقتصاد ملی به سمت بهره وری به دور از رانت گرایی با هدف خودکفایی است.

3- سومین طرح امروز است که بخش دولتی را با بخش خصوصی لبنانی، عربی و خارجی گرد هم می‌آورد، که توسط قانون ماهیگیری دریایی تقویت شده است، که به سرمایه‌گذاری‌هایی که از شما می‌خواهم بزرگ و بسیار بزرگ باشند اطمینان می‌دهد.

وی بیان کرد: بخش ماهیگیری دریایی بسیار امیدوارکننده است و ما در آبهای ملی خود مقادیر تجاری زیادی از انواع ماهی داریم که بیش از مساحت کشور است. هدف ما در وزارت کشاورزی تضمین دستیابی به امنیت غذایی گیاهی و حیوانی است، علیرغم وسعت کوچک مناطقی که برای کشاورزی در دسترس است، اما استفاده بهینه آن چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند علیرغم همه مشکلات، قادر است با نیروی مردان و رهبران خود قیام کند و بر بحران های داخلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود پیروز شود، ناگزیر بر دشمن وحشی صهیونیستی نیز پیروز خواهد شد که نه تنها به طرز وحشیانه ای حمله می کند. زمین های کشاورزی، غیرنظامیان، کودکان و زنان ما، بلکه حمله ای به کل بشریت و به طور کلی قوانین بین المللی است.

پست بعدی

انواع کدگذاری استاندارد و دسته بندی کالا و خدمات

ش آگوست 24 , 2024
انواع کدگذاری استاندارد و دسته بندی کالا و خدمات کدگذاری کالا و خدمات به دسته‌بندی و شناسه‌گذاری اقلام مختلف برای مدیریت بهتر، تحلیل داده‌ها، و بهبود عملیات تجاری و مالی کمک می‌کند. در زیر انواع مختلف کدگذاری کالا و خدمات و دسته‌بندی‌های مرتبط با آنها آورده شده است: 1. HS […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق