سفر هيات سازمان ملي سرمايه گذاري عراق به لبنان

هيات سازمان ملي سرمايه گذاري عراق با هدف جذب سرمايه گذاران لبناني به لبنان سفر كرد. تركيب هيات شامل ١٢ نفر از معاونين و مديران كل سازمان سرمايه گذاري عراق به سرپرستي حيدر مكيه، رئيس سازمان است. اعضاي هيات ضمن ملاقات با تعدادي از مقامات لبناني از جمله وزير اقتصاد و تجارت لبنان، نشست مشتركي با فعالين اقتصادي و سرمايه گذاران لبناني داشتند.

نشست مزبور به رياست محمد شقير، وزير سابق و رئيس اتاق بازرگاني لبنان برگزار شد. در اين نشست، سفير عراق در لبنان نيز حضور داشت.

شقر در اين نشست اظهار داشت: نياز است كه به طور دوره اي يك بحث علمي و عيني در مورد چگونگي توسعه روابط اقتصادي خود در راستاي جهش هايي كه در سطح منطقه اي و جهاني رخ مي دهد انجام دهيم.

وي تاكيد كرد: مشاركت بخش خصوصي در دو كشور و موفقيت آنها در زمينه هاي مختلف تجاري به ما اين امكان را مي دهد كه بگوييم آنها الگويي هستند كه در بين كشورهاي عربي قابل تقليد هستند و پايه مهم و قوي براي گسترش همكاري ها را تشكيل مي دهند.

وي با بيان اينكه نشست امروز بسيار مهم است، به ويژه اينكه به شناسايي فرصت هاي جديد موجود در دو كشور مي پردازد، تاكيد كرد: اين نشست بايد آغازي جديد براي برگزاري نشست هاي تخصصي تر بين ما باشد كه هدف آن تعيين نقشه راه توسعه همكاري هاي سرمايه گذاري و روابط اقتصادي دو كشور در زمينه هاي مختلف است.

رئيس سازمان ملي سرمايه گذاري عراق نيز به نوبه خود با قدرداني از عمق روابط تاريخي لبنان و عراق، بر تمايل شديد عراقي ها براي فعال سازي همكاري هاي سرمايه گذاري بين دو كشور تاكيد كرد.

مكيه با اشاره به اينكه عراق پروژه هاي بزرگي را پيشنهاد كرده است كه مهمترين آنها كريدور شام است كه عراق را به سوريه و لبنان متصل مي كند. وي خاطرنشان كرد: دولت عراق براي بازسازي خط لوله نفت از عراق از طريق سوريه به پالايشگاه طرابلس تلاش خواهد كرد.

وي گفت: علاوه بر خط لوله نفت، دولت عراق براي گسترش كابلهاي فيبر نوري با ظرفيت بالا تلاش خواهد كرد كه از سكوهاي امارات تا فاو در عراق و سپس به سوريه و لبنان گسترش خواهد يافت.

مكيه فاش كرد كه دولت عراق حدود ١٠٠ فرصت سرمايه گذاري عظيم را در بخش هاي مختلف با هزينه صدها ميليارد دلار راه اندازي كرده است كه هدف آن توسعه زيرساخت هاي اقتصادي و خدمات براي راه اندازي فرآيند توسعه همه جانبه در عراق است.

مكيه از نهادهاي اقتصادي و از تاجران لبناني دعوت كرد تا در مجمع سرمايه گذاري كه در ٢ و ٣ نوامبر آينده در بغداد برگزار مي شود، شركت كنند كه فرصتي عالي براي آشنايي با پروژه هاي پيشنهادي و نحوه سرمايه گذاري در آنها است.

درهاي سرمايه گذاري در عراق به » سفير عراق در لبنان نيز در اين نشست سخنراني كرد. وي با بيان اينكه خاطرنشان كرد كه دولت عراق در حال تلاش براي احياي تمام بخش هاي خدماتي در بر روي همه باز است. وي افزود: تمايل داريم طرف لبناني شريك كليدي در تمام اين تلاشهاي سرمايه گذاري عراق باشد.

در اين نشست، طرف عراقي پروژه هاي توسعه اي و قوانين سرمايه گذاري در عراق را كه مطابق با قوانين معاصر است به تفصيل ارائه كرد.

https://www.nidaalwatan.com/article/٢٨٣٩٠٤

پست بعدی

قبل از سفر تجاری کارت ویزیت را فراموش نکنید

چ ژوئن 12 , 2024
اهمیت داشتن کارت ویزیت داشتن کارت ویزیت برای بازرگانان بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر در ارتباطات تجاری و ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای عمل کند. در اینجا به برخی از دلایل و اهمیت‌های داشتن کارت ویزیت برای بازرگانان بین‌المللی اشاره می‌کنم:   1. اولین تاثیر مثبت […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق