اشتغال بیش از 6300 لبنانی در شرکت های فرانسوی

نظرسنجی انجام شده توسط وزارت اقتصاد، دارایی، صنعت و حاکمیت دیجیتال فرانسه نشان می دهد بیش از 6300 شهروند لبنانی در شرکت های فرانسوی فعال در لبنان اشتغال بکار دارند. در اين گزارش آمده است: بزرگترین کارفرمای فرانسوی در لبنان شرکت حمل و نقل کانتینری CMA-CGM است. پس از آن گروه رسانه ای تبلیغاتی Publicis، اپراتور هتل های Accor، شرکت TotalEnergies و شرکت صنعتی Nexans (Liban Cables) قرار دارند. نظرسنجی مذكور نشان می دهد که 22% از شرکت های فرانسوی در لبنان در بخش خدمات فعالیت می کنند، 12% در بخش انرژی و پس از آن، بخش های ساخت و ساز و کشاورزی و مواد غذایی هر کدام با 10٪ ، بخش دیجیتال 8%، بخش حمل و نقل و بخش تامين مالی هر کدام با 6٪، بخش های داروسازی، آرایشی و مهندسی هر کدام با 4 درصد و 14 درصد باقی مانده از شرکت ها در سایر بخش های اقتصادی لبنان فعالیت می کنند.
علاوه بر موضوع فعالیت شرکت های فرانسوی در لبنان، فرانسه سهم قابل توجهی از بازار واردات لبنان دارد بگونه ای که در سال 2022 صادرات فرانسه به لبنان به 400 میلیون دلار رسید و لبنان سومین بازار بزرگ صادرات محصولات فرانسه در خاور میانه بود.
http://tinyurl.com/59y3rkk5

پست بعدی

کاهش مجدد قیمت انواع سوخت در لبنان

ج ژانویه 5 , 2024
بر اساس قیمت های جدید اعلام شده از سوی وزارت انرژی و آب لبنان (16 دسامبر 2023)، قیمت انواع حامل های سوخت مجدداً نسبت به ماه گذشته کاهش یافت بگونه ای که بنزین (هر دو نوع آن؛ اکتان 95 و 98) به میزان 69000 لیر، گازوئیل به میزان 89000 لیر […]

معرفی نویسنده

ابراهیم محمدرضازاده

رایزن بازرگانی ایران در لبنان و رایزن سابق ایران در عراق